Skip to main content
OstoskoriClose Cart

Edella Oy:n verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Voimassa 16.6.2023 alkaen

Yleistä

Nimi: Edella Oy
Y-tunnus: 2732289-4
Sähköposti: posti@edella.fi
Käyntiosoite: Kuralankatu 2, 20540 Turku
Puhelinnumero: 04453005300, ma-pe 9-17 (Hinta määräytyy asiakkaan oman operaattorisopimuksen mukaan.)

Edella Oy myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille toimitettaviksi Manner-Suomessa oleviin toimitusosoitteisiin.

Edella Oy voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista verkkokaupasta. Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvausteknisistä syistä ja eri näyttöjen asetuksista johtuen jonkin verran todellisuudesta. Joistakin tuotteista on saatavilla vain tietokoneella renderoituja esityskuvia. Tuotteesta saatavilla oleva kuva voi poiketa vähäisissä määrin todellisesta tuotteesta, johtuen esimerkiksi komponenttipäivityksistä.

Mahdollisia kuponkikoodeja voi käyttää vain yhden per tilaus.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta noudatetaan ensisijaisesti projektimyynnin toimitus- ja sopimusehtoja, soveltuvin osin näitä ehtoja sekä toissijaisesti Suomen kauppalakia sekä muuta soveltuvaa Suomen lainsäädäntöä.

Rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen ei vaadi rekisteröitymistä. Mikäli asiakas rekisteröityy, on seuraavan tilauksen tekeminen helpompaa, kun järjestelmä muistaa asiakkaan tiedot. Rekisteröityä voi osoitteessa www.edella.fi, täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja vallitsemalla käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröityminen on maksutonta.

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero.  Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että kuluttaja-asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Edella Oy:tä kuluttaja-asiakkaiden kanssa tehdyissä sopimuksissa.

Verkkokaupan hinnat ja myymälöiden hinnat voivat poiketa toisistaan. Edella Oy:llä on oikeus tarkistaa asiakkaan alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Tämä tarkoittaa esimerkiksi tilannetta, jossa asiakkaan ostokset ylittävät maksuttoman toimituksen rajan mutta jos asiakas palauttaa tilaukselta tavaroita, Edella Oy voi periä sopimusehtojen mukaisen toimitusmaksun.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin osoitteessa www.edella.fi.  Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tekstiviestinä ja /tai sähköpostina. Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Tilaamalla Edella Oy:n verkkokaupasta asiakas sitoutuu noudattamaan toimitus- ja käyttöehtoja ja asiakas hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Tilausilmoitus ja tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään tilauksen yhteydessä vastaanottoilmoitus (tilausilmoitus) automaattiviestinä sähköpostilla. Hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen asiakas saa sähköpostilla tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista kuluttaja-asiakkaille. Palautusohjeet ovat ladattavissa myös tästä linkistä. Edella Oy:tä sitova tilaus syntyy kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen.

Edella Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilausta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden tilaus voidaan perua ilman vahingonkorvausvelvoitetta myös mikäli tuotteen saatavuudessa on ongelmia.

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet

Suomalaisten suosiossa olevat pankkipainikkeet ohjaavat suorittamaan maksun omaan verkkopankkiin. Tarjoamme kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet:
OP
Nordea
Handelsbanken
Säästöpankki
Oma SP
S-Pankki
POP Pankki
Aktia
Ålandsbanken
Danske Bank

Yleisimmät luottokortit

Luottokorttimaksaminen on sujuvaa ja turvallista. Käytössäsi ovat maksun todentamispalvelut, jotka lisäävät turvallisuutta.
Visa
MasterCard

Mobiilimaksutavat

Helppokäyttöisillä mobiilisovelluksilla maksaminen onnistuu nopeasti ja paikasta riippumatta.
MobilePay
Pivo
Siirto

Lasku- ja osamaksutavat

Lasku- ja osamaksupalvelut tarjoavat kuluttajalle joustoa ja maksuaikaa.
Walley (Collector)
Jousto
OP Lasku

Lisäksi tarjoamme yrityksille mahdollisuuden maksamiseen laskulla (PFD- tai verkkolasku), jolloin maksuehto on 10pv netto toimituksesta.

Viva Wallet

Toimitusaika kuluttaja-asiakkaille

Toimitusajat vaihtelevat tuotteesta, määrästä ja valmistajasta sekä tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä riippuen. Toimitusaika-arvio on kerrottu tuotekortissa ja verkkokauppa ilmoittaa mahdollisista viivästyksistä asiakkaalle välittömästi.

Mikäli sama tilaus sisältää tuotteita, joilla on eri toimitusaika tai eri valmistaja, ne saattavat saapua eri aikoina. Edella Oy toimittaa tilatut tuotteet kerralla pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti tai eri lähetyksissä.

Jos tuote on Edella Oy:n omassa varastossa, tilaus pyritään lähettämään tilauspäivää seuraavana arkipäivänä, ja se saapuu perille n. 1-4 arkipäivässä. Tilaustuotteiden osalta normaali arvioitu toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä, ja ne vahvistetaan aina erikseen tilausvahvistuksen yhteydessä ja tarkennetaan kun toimittajalta on saatu tarkempi tieto.

Toimitustapa ja -kulut

Edella Oy tai tuotteen valmistaja lähettää asiakkaalle seurantanumeron, jonka avulla asiakas voi seurata lähetystä, kun tilaus on pakattu ja lähetetty valmistajalta. Lähetys voi sisältää useita paketteja, joilla on omat seurantakoodit ja ne saattavat saapua eri aikoina.

Tilatut tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti noutopisteelle tai joissain tapauksissa kuluttaja-asiakkaan kotiin, yritysasiakkaalle perille (ensimmäiselle ovelle) Edella Oy:n valitsemalla kuljetustavalla, joita ovat (esim. oma kuljetus, Posti, PostNord, Matkahuolto tai muu rahtiliike). Tuotteet toimitetaan asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen kuljetuspakkauksissaan, ei asennettuna tai koottuina. Useimmat irtokalusteet, kuten valaisimet ja hyllyt, toimitetaan osissa eikä tilaushinta sisällä niiden asennusta.

Mikäli asiakas ei halua tuotetta toimitettuna, tilauksen voi noutaa maksutta Edella Oy:n toimipisteeltä (Turku, Rovaniemi, auki ma-pe 9-17). Noudosta on sovittava tilauksen yhteydessä.

Verkkokaupassa on maksuton toimitus yli 250 euron tilauksille annettuun toimitusosoitteeseen/noutopisteeseen manner-Suomessa. Tämä koskee vain tuotteita, jotka ovat ostettavissa suoraan verkkokaupasta. Tarjouspyyntötuotteissa toimitus- ja palautuskulut lasketaan aina tapauskohtaisesti.

Alle 250 euron suorien verkkokauppatilausten (ei koske tarjousmenettelyn kautta tehtyjä tilauksia) osalta toimituskulu on 20e/lähetys, joka vastaa tuotteiden kuljetus- ja pakkauskustannuksia.

Normaalista poikkeavien toimitusaikojen kohdalla olemme yhteydessä asiakkaaseen.

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Toimituskulut näkyvät ostoskorissa ennen maksamista.

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaranerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella (linkki tähän) tai vapaamuotoisesti sähköpostilla posti@edella.fi tai kirjeitse. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä.

Tavaroiden noutamatta/vastaanottamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta.

Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.

Tavaroiden palauttaminen ja palautuskustannus kuluttaja-asiakkaille

Tavara on jätettävä postin tai rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli tavara toimitettiin asiakkaalle kokoamattomana, on tavara palautettava myös kokoamattomana/purettuna.

Asiakas vastaa palautuskuluista. Mikäli suoraan verkkokaupasta ostetut tavarat eivät ole tavanomaisesti Postin kautta palautettavissa (suuren koon/painon vuoksi edellyttää rahtia) on  enimmäisvastuu rahtikuluista 100 e.

Kuluttaja-asiakkaan osalta tarjouspyynnön kautta syntyneen sopimuksen osalta toimitus- ja palautuskulusta sovitaan erikseen tarjouksen tekemisen yhteydessä mutta ennen maksuajankohtaa.

Kuluttaja-asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: asiakasnumero (jos se on tiedossa), nimi, osoite, puhelinnumero ja tilinumero.

Palautusosoite on Edella Oy, Kuralankatu 2, 20540 Turku tai muu erikseen sovittava osoite. Tavarat voi palauttaa maksutta myös myymälään. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä.

Asiakas voi käyttää palautukseen haluamaansa kuljetusliikettä tai pyytää Edella Oy:lta hintatarjousta kuljetuksen järjestämisestä. Mikäli Edella Oy järjestää kuljetuksen, sopimuksen mukainen hinta/enimmäishinta pidätetään hyvityssummasta tai muulla tavoin veloitetaan asiakkaalta asiakkaan kanssa sovitulla maksutavalla.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeuttaan tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Edella Oy vähentää näin palautuneiden tuotteiden hinnasta 20 e.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Edella Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Edella Oy voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (kuten mittatilaustavarat, omalla kankaalla tilatut, määrämittaan leikatut, kaiverretut tai muutoin personoidut tuotteet) Peruuttamisoikeutta ei ole myöskään ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Edella Oy:llä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

Takuu

Edella Oy ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden myöntämistä takuista. Asiakas hyväksyy tämän hyväksyessään nämä sopimusehdot.

Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä Edella Oy:n asiakaspalveluun. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden on reklamoitava virheestä 7 päivän kuluessa tavaran toimittamisesta.

Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, Edella Oy vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Edella Oy vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa mielellään tilaukseen liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelun yhteystiedot sähköpostitse myynti@edella.fi tai puhelimitse 044 242 8113 (ma-pe 9-17). Puhelun hinta määräytyy asiakkaan operaattorisopimuksen mukaan.

Vastuunrajoitus

Edella Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta vastuun ylärajana on aina tilatun tuotteen kauppahinta.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Yritysasiakkaiden osalta riitojen ratkaisupaikka on Varsinais-Suomen käräjäoikeus.